Za delovanje v globalnem svetu so ključnega pomena dobro razvite medkulturne kompetence.
Na DOBA Fakulteti smo uspešno zaključili mednarodni virtualni projekt Virtual Communication Across Cultures @home, ki je nastal v sodelovanju z NHL Stenden University.
Tematika projekta je zajemala medkulturno komuniciranje in se je osredotočala na pomen medkulturnih kompetenc za zaposlovanje in uspeh na delovnem mestu, skriti pomeni besed, direktno in indirektno komunikacijo, kulturno konotacijo, komunikacijske stile, konstruktivno reševanje medkulturnih konfliktov …
Namen projekta Virtual Communication Across Cultures @home je bil študentom omogočiti internacionalizacijo doma in razvoj medkulturnih kompetenc, iz strani NHL Stenden University pa je bil njihov cilj tudi omogočiti prvo virtualno izkušnjo za študente.
Sodelovalo je 27 študentov, ki so bili iz Nizozemske, Nemčije, Alžirije, Zimbabveja, Pakistana, Mehike, Italije, Bolgarije, Bonaire (Karibi), Hrvaške in Slovenije.
Prav tako so sodelovale učiteljice iz Nizozemske (Marijke Boven), iz Anglije (Nikki Webster), iz Rusije (Svitlana Buko) in iz Slovenije (Nataša Ritonija). Prvi dve iz NHL Stenden University in drugi dve iz DOBA Fakultete. Koordinacijo celotnega projekta sta vodili mag. Vesna Kolenc Potočnik in Nina Turčin, online mentorstvo študentov je prevzela Mina Mazouzi, vse sodelavke DOBA Fakultete.
Pričeli smo z uvodnim pripravljalnim in spoznavnim srečanjem, sledili so štirje webinarji odličnih predavateljic s področji medkulturnega komuniciranja in edinstvene študije primerov. Zaključili smo z virtualnim srečanjem s timskimi predstavitvami in panelom vseh štirih predavateljic.
Vtis študentke:
»Najlepša hvala za resnično prijetno izkušnjo virtualnega okolja, ki smo ga bili deležni zadnjih 14 dni. Prvič sem se udeležila takšne delavnice in prav zares uživala do zadnjega. Vsi predavatelji so bili super, profesionalni a hkrati prijetni, domači. Hvala«
Suzana M. Jerman
Razvojno smo tako uvedli novost sodelovanja več učiteljev iz različnih držav v enem programu, ter uvedbo mednarodnih timov študentov, kjer so z različnimi nalogami in predstavitvami res izkusili mednarodno sodelovanje/komuniciranje in pa tudi delo v virtualnih timih – to je bilo za študente iz partnerske univerze še posebej novo. Lepo je bilo videti, kako naši študenti delijo izkušnje dela v virtualnem okolju, medtem ko njihovi študenti delijo izkušnje dela z drugimi kulturami (ker so mednarodni razred).
Prednosti tovrstnih virtualnih projektov za študente:
Irena Amič Ravnik, direktorica študijskih programov DOBA Fakultete o projektu: »S ponosom se moramo zavedati, da nas tovrstno delo in aktivnosti uvrščajo med zelo ozek segment visokošolskih ustanov, ki so sposobne takih pristopov k internacionalizaciji doma, in vemo, da ta na dnevnem redu vseh visokošolskih politik in ustanov zaseda najvišja mesta. S tem ne samo, da zagotavljamo visoke standarde kakovosti, da plemenitimo medkulturne sposobnosti naših študentov, temveč krepimo tudi konkurenčno prednost fakultete.«
V tem hipu teče še virtualni projekt z Belgijsko univerzo UC Leuven-Limburg na temo digitalnega marketinga, meseca maja pa nas čaka Internationa Innovation Hackathon s partnerji iz Nizozemske, Belgije in Južne Afrike.