Moje praktično izobraževanje je poteko na Hrvaškem, natančneje v Zagrebu v marketinški agenciji ASCANIUS MEDIA D.O.O., v obdobju dveh tednov. Praksa je bila razdeljena na virutalni in na fizični del: prva dva dni sem virtualno spoznavala svoje delo, ki ga bom opravljala med prakso, v fizičnem delu pa sem se z delom dejansko soočila.
Moje delovne naloge v času praktičnega izobraževanja so bile pregled in predstavitev trenutnih marketinških strategij in kampanj, izvedenih s strani agencije za različne stranke, predstavitev trenutnih marketinških kampanj, raziskovanje marketinške strategije in načrtovanja, načrtovanje in dodeljevanje proračunov ter sodelovanje pri spremljanju stroškov, da se zagotovi skladnost z načrtovanimi finančnimi viri, sodelovanje pri razvoju vsebin za različne platforme, vključno s spletnimi stranmi, blogi, družbenimi omrežji in drugimi kanali ter m, priprava poročil o rezultatih in vplivih marketinških dejavnosti, predstavljenih vodstvu agencije in strankam. V obdobju praktičnega izobraževanja sem imela priložnost sodelovati v delovnem okolju pod mentorstvom izjemne mentorice. Bila je ključnega pomena za moj osebni in profesionalni razvoj med celotnim obdobjem prakse. Njeno znanje, izkušnje in zavzetost za mojo rast so pomembno prispevali k mojemu napredku.
Mentorica je bila izjemno spodbudna in zavzeta za moje učenje. Svoje znanje je delila na način, ki je bil jasen, razumljiv in prilagojen mojemu razvojnemu nivoju. Bila je odprta za moja vprašanja in dvome ter mi vedno priskrbela dodatne vire, ki so mi pomagali razumeti in izpopolniti svoje delo. Njena sposobnost postavljanja izzivov, hkrati pa ponujanja podpore, je bila ključna pri gradnji moje samozavesti in samostojnosti pri reševanju problemov. Poleg tega je bila tudi izredno prilagodljiva in je prepoznala moje interese ter mi omogočila raziskovanje področij, ki so me najbolj navduševala.
Med obdobjem praktičnega izobraževanja sem bivala v enem izmed hostlov v Zagrebu. Za potovanje tja sem se odločila z lastnim avtomobilom, kar mi je omogočilo večjo gibljivost in neodvisnost med bivanjem v mestu. Bivanje v hostlu je bilo prijetno, saj sem imela priložnost spoznati in navezati stike z različnimi zanimivimi in prijaznimi ljudmi. Hrana, mesto in kulturna pestrost Zagreba so me navdušili. Okušanje lokalne hrane je bilo resnično edinstveno doživetje, medtem ko me je mesto s svojo arhitekturo, zgodovino in živahnostjo popolnoma očaralo. Uživala sem tudi zato, ker sem se brez večjih težav lahko sporazumevala z vsemi, ker dobro razumem in obvladam hrvaški jezik.
V času praktičnega izobraževanja sem pridobila veliko novih znanj. Eni izmed teh so:
Nedavno sem uspešno diplomirala na Višji strokovni šoli DOBA, kjer sem zaključila program poslovni sekretar. Trenutno sem prav tako zaposlena na DOBA EPIS d.o.o., instituciji, kjer sem pridobila svoje višješolsko izobraževanje. Zastopanje naše ustanove med praktičnim izobraževanjem v Zagrebu je močno prispevalo k moji samostojnosti in razvijanju veščin komunikacije in javnega nastopanja. Ta izkušnja v tujini je močno vplivala na moj osebni razvoj. Pomagala mi je pri prilagajanju novim okoljem, spoznavanju novih kultur ter izpopolnjevanju komunikacijskih sposobnosti v mednarodnem okolju ter okrepila mojo samozavest ter mi dala možnost razvijanja ključnih veščin in razširila moj pogled na svet.
Med praktičnim izobraževanjem v Zagrebu sem doživela pomemben razvoj svojih medkulturnih kompetenc. Čeprav kulturi Hrvaške in Slovenije nista popolnoma enaki, sem opazila številne podobnosti zaradi skupne zgodovine in kulturnih povezav med tema dvema narodoma. Ta izkušnja me je naučila ceniti in razumeti subtilne razlike ter podobnosti med kulturama. Kljub nekaterim jezikovnim in kulturnim razlikam sem se hitro počutila sprejeto in vključeno v njihovo okolje.
Pozitivno sem doživela, kako lahko podobna zgodovina in kulturne vrednote olajšajo medsebojno razumevanje. Spoznala sem, da medkulturno razumevanje ni nujno odvisno od popolnega sovpadanja, ampak je pogosto posledica odprtosti za sprejemanje novih izkušenj ter spoštovanja do drugačnosti. Ta praksa v tujini mi je omogočila, da sem
razširila svoj obzorja in se naučila ceniti kulturno raznolikost ter graditi mostove med kulturami. Ti novi vpogledi so ključni za razvoj mojih medkulturnih kompetenc, kar mi bo nedvomno koristilo tako v osebnem kot tudi v poklicnem življenju.
V obdobju dela sem se intenzivno ukvarjala z različnimi digitalnimi orodji, ki so povezana z mojim delom na področju digitalnega marketinga. Uporabljala sem Microsoft Excel za analizo podatkov, MS Teams za sodelovanje z ekipo ter ustvarjanje vsebin za socialna omrežja s programom Canva in drugimi podobnimi programi. Ta izkušnja je izjemno vplivala na razvoj mojih digitalnih kompetenc. Delo z Excelom me je naučilo uporabe naprednejših funkcij in analitičnih metod za obdelavo podatkov, kar mi je omogočilo boljše razumevanje in interpretacijo podatkov v marketinške namene. Uporaba MS Teams me je naučila boljše organizacije dela in komunikacije v virtualnem okolju. Z ustvarjanjem vsebin za socialna omrežja v programu Canva sem pridobila izkušnje v oblikovanju in vizualnem komuniciranju, kar je pomembno pri digitalnem marketingu.
Poleg tega sem v osebnem življenju nadgradila svoje digitalne kompetence. S komunikacijo prek telefonskih in videoklicev z domačimi sem pridobila večjo udobje in spretnosti pri uporabi različnih aplikacij za takšno komunikacijo.
Izkušnja prakse v tujini omogoča študentom neprecenljivo priložnost za osebno rast in razvoj. Omogoča spoznavanje nove kulture, navad, jezika in načina življenja, kar odpira pogled na svet in razvija medkulturno razumevanje. Poleg tega omogoča Erasmus študentom razširjanje akademskega znanja z drugačnimi pristopi in metodami izobraževanja. To bogati študijsko izkušnjo in omogoča pridobivanje novih znanj in veščin, ki jih morda ni mogoče dobiti v domačem okolju. Praksa v tujini je to odlična priložnost za širjenje socialnega kroga in vzpostavljanje mednarodnih prijateljstev, kar prispeva k večji medkulturni občutljivosti in raznolikosti v miselnosti.
Nazadnje, izkušnja Erasmusa se lahko pozitivno odraža tudi na študentovi prihodnji karieri, saj delodajalci cenijo izkušnje v tujini kot dokaz prilagodljivosti, medkulturne kompetence in proaktivnosti.
Zaradi vseh teh razlogov bi z veseljem priporočala program Erasmus drugim študentom, saj lahko prinese bogate izkušnje in trajne koristi tako na osebnem kot tudi poklicnem področju.
Lea